niedziela, 7 kwietnia 2013

Gry w edukacji

W społeczeństwie pokutuje przekonanie o szkodliwości, a nawet dewastacyjnym wpływie, gier na  umysły młodych ludzi. Naukowcy szwedzcy z Uniwersytetu w Goeteborgu próbują obalić te stereotypy. Ich badania potwierdziły następujące korzyści edukacyjne gier:
  • gracze uczą się współpracy, lepiej rozumieją złożone konteksty, potrzebę rozwoju umiejętności, związki przyczynowo-skutkowe - dotyczy to szczególnie korzystających z gier sieciowych i wymagających komunikowania się z innymi
Inni badacze dodają następne zalety gier:
  • granie w gry zawierające przemoc i wzbudzające strach pomaga dzieciom pokonać lęki w prawdziwym życiu
  • gry wideo mogą ograniczyć niepożądane zachowania i wzmacniać pozytywny rozwój dzieci z ADHD
  • gry wideo w szkole mogą zachęcić do nauki, zwłaszcza chłopców
  • granie w gry może zwiększać u dzieci pozytywne nastawienie do matematyki
  • dzieci stają się mądrzejsze dzięki grze w szachy
  • granie w gry pomaga w szlifowaniu naturalnego refleksu
Ostatni  punkt jest szczególnie wartościowy i praktyczny w dzisiejszym życiu, gdy ludzie są zmuszeni robić kilka rzeczy jednocześnie. Gracze uczą się elastyczności, ćwiczą wielozadaniowość, chociaż dla wielu ludzi wykonywanie kilku czynnościach na raz jest nie do przyjęcia.

Zwolenniczką gier w szkole jest Agnieszka Bilska, nauczycielka z Gliwic, twórczyni serwisu Gamifikacja Edu.


Źródło postu: edunews.pl

1 komentarz: