piątek, 28 lutego 2014

Wiosenne (chyba) i jubileuszowe (na pewno) porządki

Czas na wiosenno-jubileuszowe porządki – również na blogu. Prowadzę go już (albo dopiero J ) od ponad roku. Dziś ktoś odwiedził go po raz 10-cio tysięczny- ciekawe, kto to był J. Moim początkowym zamysłem było zachęcanie do wykorzystania nowoczesnych technologii w nauczaniu i uczeniu się. Miały mi w tym pomóc streszczenia artykułów moich ulubionych autorów, zajmujących się tą tematyką, nie tylko teoretycznie, ale i praktycznie: Romana Lorensa, Witolda Kołodziejczyka, Marcina Polaka oraz Jolanty Okuniewskiej, nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego, której zajęcia z wykorzystaniem tabletów to „górna półka”. Polecam jej blog, w którym opisuje pomysły na lekcje oraz książkę „Technologie są dla dzieci”, Poradnik dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Warto „podejrzeć” jej pracę i zobaczyć, że tytuł jej książki jest w 100% zasadny.  Takich pasjonatów, jak pani Jola poznałam zresztą, co prawda na razie głównie wirtualnie, dużo. „Odkryłam” ich, biorąc udział w konkursie na Nauczycielski Blog Roku. Polecam ich pełne pomysłów blogi. Nie tylko pomagają one zaszczepić w uczniach pasje, ale również integrują środowisko szkolne, dzięki czemu posiadają walor wychowawczy, tak pożądany w dzisiejszych czasach (Odsyłam do artykułu na blogu „Logodydaktyka w szkole”).

Oto blogowe super pomysły:
Pasjonatów mamy również wśród uczniów. Pierwsze miejsce (!) w europejskim konkursie dotyczącym najlepszych stron dla dzieci zajęła grupa uczniów z Bestwiny, natomiast  drugie (!) Aleks Krzysztofiak. Niesamowite! Prawda? Serdeczne gratulujemy.
Oto nagrodzone strony:
videoblog nt. języka polskiego
blog promujący czytelnictwo
W tym poście wypadałoby też wspomnieć o autorach kursów etwinningowych. Ukończenie tych kursów umożliwiło mi promocję super narzędzi TIK. Nie można też nie wymienić Iwony Brzózki- Złotnickiej, która dba o promocję programowania w języku scratch, prowadząc m.in.  stronę mistrzów kodowania
Wracając  do koncepcji bloga.  Chciałabym, aby stał się on pomostem między mną, uczniami, rodzicami i nauczycielami, aby promował dobre praktyki, ukazywał prace dzieci, pomagał w nauce. Stąd pomysł na galerię prac, dodatkowe strony np. „Mistrzowie kodowania”, umieszczanie ważkich informacji dla rodziców, zakładki dotyczące aktualności, np. DBI, itd. Każdy post zawiera możliwość umieszczania komentarzy i wyrażenia swojej opinii (lajki).  Proszę, korzystajcie z nich.
Aby ułatwić nawigację, podzieliłam też treści na sekcje: nauczyciel, dzieci, chociaż okazało się, że niektórzy moi uczniowie czytają wszystko jak leci, nawet streszczenia artykułów.

Mam zamiar uporządkować i dołożyć na stronę dotychczas wykonane przez uczniów gry, głównie w LearningApps. Będzie je można  wykorzystać przy nauce poszczególnych przedmiotów. Gry stworzone w ramach programu Mistrzowi kodowania znajdą się natomiast na blogu kidblog.mistrzowiekodowania.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz