środa, 25 listopada 2015

Kodowanie jest super!

Kilka migawek z dzisiejszego dnia.
Podczas zajęć z dzieckiem o szczególnych potrzebach edukacyjnych.
Krzysiu z pomocą przechodzi kolejne poziomy (na code.org). Idzie mu coraz lepiej. Sukces wyzwala w nim wielkie emocje. Udało się! Pod koniec pyta- Czy mogę też pograć sobie w domu?
Scenki przed zajęciami kółka.
Przychodzą "nowi"- Czy tu będą zajęcia Mistrzów Kodowania? Czy możemy dołączyć? Bardzo prosimy!
Zgłasza się rodzic - Czy znajdzie się miejsce dla syna?
Pojawiła się mama chłopca z innej szkoły- Czy Michał może dołączyć? W jego szkole nie ma takiego programu. Bardzo mu zależy. (Michał uczestniczył w zajęciach, które prowadziłam latem dla dzieci z mojego miasta).
Podczas zajęć.
Mam komplet - 24 na 24 kompy. Kodujemy na code.org. Każdy ma swoje konto. Praca idzie w różnym tempie (dzieci w  wieku od 6 do 10 lat). Wyznaczam dwóch asystentów, którzy kodowali już na lekcji. W razie potrzeby znajdują się też inni pomocnicy. Starsi pomagają młodszym. Jest super! Co chwilę słychać podekscytowane głosy: Udało mi się! Jestem na kolejnym etapie! Czy pani widziała?!
Pod koniec zajęć.
Proszę pani, czy możemy pokodować w domu? Czy możemy zrobić Minecrafa? Jak pani jutro wejdzie na konto, to pani zobaczy- będę miał wszystko zrobione!
Po zajęciach.
Tłum opiekunów czeka na dzieci, które z wypiekami opowiadają o swoich postępach. Jasiu prosi tatę- Pokażę ci, co dzisiaj robiłem. Ależ, Jasiu - tata na to. Masz do odrobienia lekcje. Ale tylko kolorowankę (!)- znowu Jasiu. To zajmie mi minutkę. Proszę, proszę!


I jak tu nie lubić kodowania J.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz