wtorek, 12 maja 2020

Zwierzęta w 3D i edukacyjna e-koszulka - virtuali-tee

Zawsze fascynowała mnie tematyka rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości . Wróciłam do niej za sprawą eventu edukacyjnego online - „Przerwy z CDT”, podczas której Agnieszka Chomicka Bosy pokazała sposób, jak „ożywić” zwierzęta. W 2019 Google dodało do swojej wyszukiwarki funkcję, dzięki której możemy zobaczyć skalę obiektu, a także szczegóły, których nie widać lub są słabo widoczne na zwykłym zdjęciu. Ta funkcja działa niestety tylko na niektórym sprzęcie – mi wyświetliło - po wpisaniu w Google Play „Usługi Google Play dla AR” – „twoje urządzenie nie jest zgodne z tą wersją”. A szkoda, bo efekty są niesamowite. W skrócie:
  • wpisujecie w wyszukiwarkę na smartfonie nazwę dowolnego zwierzęcia (na stronie  w artykule Łukasza Majchrzyka jest ich wymienionych 25), 
  • jeśli wyszukiwarka wyświetli zwierzę z adnotacją „Zobacz, jak wygląda (nazwa zwierzęcia) w naturalnej wielkości”, klikamy w „Wyświetl w 3D”
  • zwierzę ożywia – rusza się, słychać dźwięki
  • jeśli pod zwierzęciem pojawia się napis „Zobacz model”, możemy go zaprosić do naszego pokoju, tak jak zrobiła to Paulinka z klasy 6 :-)

„W wyszukiwarce Google jest więcej innych obiektów w rozszerzonej rzeczywistości niż tylko zwierzęta 3D. Google współpracuje z niektórymi witrynami i markami, aby pokazywać produkty, meble, a nawet ludzkie ciało w 3D” - Szkielet człowieka, Anatomia człowieka, Obiekty NASA (planety). Trudniej je jednak wyszukać - pojawiają się niżej w wynikach wyszukiwania obok adresów witryn, które je dostarczają.
Ja szkieletu i antomii człowieka nie musiałam oglądać w internecie. Zobaczyłam je dzięki Ośrodkowi Doskonalenia Nauczycieli Rewers. Współpracuje on z firmą CURISCOPE i sprowadza EDUKACYJNE E-KOSZULKI - VIRTUALI-TEE. Stałam się szczęśliwą posiadaczką jednej z nich. Wspaniała zabawa, w której uczestniczyła moja rodzina. Już się cieszę na następny online, podczas którego zaprezentuję ją moim uczniom.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz