Strony

poniedziałek, 27 czerwca 2016

Podsumowanie Mistrzów Kodowania Junior

fot.Anna Świć
Kończący się rok szkolny był czasem podsumowań nie tylko kolejnej edycji programu Mistrzowie Kodowania lecz również pilotażowej Mistrzowie Kodowania Junior. Jedną z obszerniejszych (o ile nie najobszerniejszą) relację zamieściła na swoim blogu Anna Świć, nauczycielka Przedszkola nr 82 w Lublinie. Pani Ania uczy programowania wykorzystując m.in. matę edukacyjną. W podsumowaniu wymienia jej zalety, podkreślając, że "jej forma, oparta na kwadracie poniekąd wymusza pracę w zespołach, wprowadza pewien porządek, w bezbolesny i niezauważalny sposób".Opisując matę docenia jej dwustronność ("jedna strona to biała zakratkowana przestrzeń, podzielona na sto małych kwadratów", "Druga strona to 9, dużych kwadratów, każdy w innym kolorze i każdy podzielony na 9 mniejszych."). Zauważa "niezliczoną możliwość...wykorzystania na zajęciach". Wymienia szereg zastosowań, "na zajęciach z każdej niemalże edukacji, od matematycznej, przez polonistyczną, muzyczną, plastyczną do ruchowej". "Idealnie nadają się chociażby do wprowadzania symetrii, czy współrzędnych, pracując na dwóch osiach ćwiczymy orientację w przestrzeni, uczymy się odczytywać położenie przedmiotów względem osi, ćwiczymy określanie odległości i wiele, wiele innych umiejętności".  Ze szczegółowym opisem zajęć możemy się zapoznać w postach. Zachęcam, gdyż pani Ania prowadziła zajęcia w niezwykle twórczy sposób, testując własne pomysły, dokładając "swoje" kafelki do oryginalnego zestawu* i...poczytajcie sami.
Kodowanie na dywanie

*oryginalny zestaw to 400 kafelków-obrazki w 9 kolorach ramek, obrazki z liczmanami, z cyframi i z symbolami, kolorowe kwadraty-druga strona kafelków

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz