Mistrzowie kodowania

poniedziałek, 27 styczeń 2014

Tak, jak zapowiadałam, zaczynamy zajęcia z programowania w języku scratch. Jego zalety umieściłam na stronie głównej. Tutaj natomiast planuję zamieszczać prace uczniów oraz ciekawe materiały do zajęć. Warto korzystać też z portalu enauczanie.com
Oto pierwsze migawki z zajęć - damska część mistrzów kodowania J

Click to play this Smilebox newsletter
Create your own newsletter - Powered by Smilebox
This newsletter design made with Smilebox





czwartek, 30 styczeń 2014


Projekt instruktażowy ,wykonany według kolejnych kroków na stronie scratcha.
Zmiana ruchu następuje po naciśnięciu spacji. Zatrzymanie - trzeba nacisnąć czerwony ośmiokąt.



poniedziałek, 3 luty 2014

Udało mi się zaszczepić pasję  kodowania (a mieliśmy dopiero dwa zajęcia). Kilkoro uczniów programuje podczas ferii. Inga umieszcza nawet linki na facebooku. Brawo!
     



czwartek, 20 luty 2014

Rezalizowaliśmy drugi moduł. Dzieciakom bardzo się podobalo. Próbowali różnych wariantów gry, dokonywali modyfikacji. Wyszło zabawnie i twórczo :)


Praca Adama.

W sumie mamy już sporo projektów, ale chciałabym aby twórcy je dopracowali (sceneria, ustawienia duszków, itp.), nim je zaprezentuję.



piątek, 21 luty 2014

Oto przykład pozytywnej infekcji :) - Tata- informatyk tworzy gry z udziałem swoich dzieci, a moich uczniów - Marysi i Kuby, przy okazji ucząc je, czyli...wyręczając mnie w robocie :). Zafascynowane dzieciaczki demonstrują efekt swoim kolegom z klasy oraz pani wychowawczyni. Bomba!







czwartek, 27 luty 2014

Dzisiaj porządkowaliśmy nasze prace. Sugerowałam dopracowanie pewnych elementów typu dodanie odpowiedniej sceny, ustawienie pozycji startowej, itp. Poźniej niespodzianka. Podałam każdemu login i hasło do nowego bloga. Od dziś dzieci będą wstawać swoje prace samodzielnie, również w zaciszu domowym. Od razu przystąpiły do pracy. Bezapelacyjnym zwycięzcą został Karol, który "wrzucił" na blog kilka dzieł. Twierdzi, że uwielbia scratcha. Jest on idealny dla jego pasji - rysowania i zainteresowań komputerowych. Oto jedna z jego najlepszych prac. Polecam! Historia rozbitków, różnorodność scen. Brawo!
*Wszystkie prace są dostępne z linku powyżej. Z uwagi na łatwiejszą nawigację i przejrzystość będziemy je od dzisiaj tam umieszczać. Gratuluję moim Mistrzom.



Kuba nie bierze udziału w programie, ale "zaraziłam" go scratchem. Też zrobił grę. Brawo!





poniedziałek, 10 marzec 2014

Już po trzecim module. Wykorzystaliśmy do tego czas rekolekcji. Wszystkim bardzo spodobała się możliwość stworzenia własnej gry w formie labiryntu. Po powrocie do domu dopracowywali i rozbudowywali projekty, po czym wrzucali je na kidbloga. Mogłam na bieżąco śledzić postępy.






wtorek, 11 marzec 2014

Moduł czwarty za nami. Zmienne okazały się dość trudne dla dzieci. Efekty, jak zwykle, na kidblogu.





środa, 12 marzec 2014

Moduł piąty jeszcze trudniejszy, chociaż "przerobione" rozwiązania dzieci proponują bardzo szybko. Trudności sprawia im przenikanie piłeczki przez paletkę. Ustalamy, że popracujemy dalej nad tym projektem na następnych zajęciach, tymczasem... Karol sam kończy pracę w domu i wrzuca na kidbloga. Brawo!





czwartek, 13 marzec 2014

Nie przypuszczałam, że dzieci mogą być tak pomysłowe (nie doceniłam ich). Odbijają co się da i czym się da (nadal moduł piąty). Efekty na kidblogu. Trzeba tylko uczulić ich na "skuchy i zakończenie gry. Karol znowu mnie zadziwia (oprócz punktów ustawia "życia" i prędkości).


PS. Widzę ten błąd J. Poleciłam poprawić.



czwartek, 20 marzec 2014

Na razie stopujemy. Daję dzieciom czas na tworzenie historyjek dotyczących bezpieczeństwa w Internecie. Bardzo ich to wciąga. Poniżej efekt (praca Magdy).






piątek, 28 marzec 2014

Szóstoklasiści są opóźnieni w stosunku do czwartoklasistów. W czasie rekolekcji, gdy my programowaliśmy, oni ćwiczyli do kwietniowego sprawdzianu. Dziś realizowali moduł czwarty.
Niżej efekt z modułu trzeciego - labirynt Bartka.




piątek, 3 kwiecień 2014

Wracamy do gry. Dziś moduł VI - zgadywanie liczby. Generalnie zadanie się podobało. Powstały różne jej wersje.




piątek, 10 kwiecień 2014

Moduł VII od dziś za nami. Poszło gładko. Niestety dzieci „wykruszają się” z zajęć. Czas wycieczek spowodował u niektórych zaległości ;(. Z drugiej strony jest „stała” grupa, która chętnie tworzy w domu (również projekty zespołowe, ale to na razie tajemnica ;).




Wielkanoc 2014

Wykorzystaliśmy Wielkanoc, aby mieć temat do modułu VIII - animowana kartka świąteczna. Przyłączyliśmy się do akcji Mistrzów Kodowania i zamieściliśmy prace w studiu scratcha - kartki_wielkanocne. Najbardziej aktywnych Scratchowców odwiedził zając (!). Chyba za tego rodzaju prace należy się nagroda? :)




PS. Do zrealizowania zostały 3 moduły z szóstoklasistami. Czwartoklasiści i piątoklasiści mają koniec, przynajmniej teoretycznie, gdyż przygoda z kodowaniem trwa (przynajmniej u niektórych). Karol zabrał się za programowanie w C. Brawo!



piątek, 9 maj 2014

Kilka zajęć nam "wypadło" (święta). A teraz...pora zabrać się od razu za moduł ostatni - animowana kartka. Przecież 17 maja jest Scratch Day - Światowy Dzień Scratcha. Nie możemy stać z boku. Czwartoklasiści znowu górą. Wrzucili już kilka kartek ogólnego studia, założonego przez koordynatorkę Mistrzów, panią Iwonę (sic!) Brzózkę-Złotnicką. Poniżej praca Zosi:




czwartek, 5 czerwiec 2014

Oto nasze prace, z którymi jedziemy na OPPM:



Wiem, wiem, powinni jechać w prawo J



środa, 11 czerwiec 2014

Kuba i Stasiu (klasa III) nie brali udziału w programie Mistrzów, ale pokazałam im scratcha i...oto efekty (wraz z instrukcjami i komentarzami autorów):
Prace Kuby:


Naciśnij strzałkę w dół lub w górę aby iść.
Naciśnij spację aby strzelać.
Uważaj na pomarańczowe kule!



Kot 1 skręca po naciśnięciu strzałki w prawo
Kot 2 skręca po naciśnięciu klawisza a

Prace Stasia:

Po prostu czekaj aż minie rok i wtedy, będziesz miał rok na tym! To najdokładniejszy zegar na świecie! Spróbuj sam!!!
Pomyślałem o tym, dlatego, że sprawdziłem na Onet.pl i na wikipediii ile sekund ma godzina, dzień, a nawet rok!!!


Kiedy chcesz kolorować czerwonym kliknij spacja, a kiedy chcesz puścić pisak, to kliknij GÓRA, pomarańcz - koloruj 0 puść strzałka w dół, żółty - 1, strzałka w prawo, zielony - 2, lewo, jasnoniebieski - 3, z granatowy - y, 5 - fiolet - w i 6 i guma - a


Kliknij spację, żeby obracać Ziemią wokół Słońca.
Po pierwsze interesuję się astronomią. Po drugie, wpadłem na pomysł dzięki Projektowi MILKY WAY 3D.


Kliknij spację, żeby obracać kierunek orbitą Merkurego i Wenus.
Zrobiłem ten projekt - kopia (tylko dwie planety) Teorii Kopernika, na temat Ziemi. Bardzo ciekawy, dajcie mi głosy!



czerwiec 2014

Czas na podsumowanie. Zakończyliśmy pewien etap, ale z pewnością nie przygodę z programowaniem. Na Festiwalu Projektów podejrzeliśmy kilka prac, które zainspirowały nas do tworznia nowych projektów. Z pewnością wkrótce je tu zamieszczę J.

6 komentarzy:

  1. Iwono, pozdrowienia i wyrazy uznania dla Taty. :) Serce rośnie, gdy kolejny raz przekonuję się o tym, jak mądrze rodzice mogą włączyć się w edukację swoich dzieci. W I edycji Mistrzów mamy 3 rodziców, którzy też prowadzą regularne zajęcia ze swoimi dzieciakami i ich koleżankami i kolegami. :)

    Jeśli Twój Rodzic nie dotarł jeszcze do materiałów Mistrzów, to polecam - http://mistrzowiekodowania.pl/materialy-do-pobrania/

    Pozdrawiam,
    Iwona Brzózka-Złotnicka

    OdpowiedzUsuń
  2. Żałuję, że sam nie zaczynałem w takim wieku... Niestety jeszcze kilkanaście lat temu edukacja w szkole i programowanie jakoś nie szły ze sobą w parze, a szkoda - bo to fajny temat no i przyszłościowa umiejętność. Gratuluję podeścia i życzę powodzenia w kodowaniu!

    OdpowiedzUsuń