czwartek, 17 lipca 2014

Inspiracje

Minęło dwa tygodnie od mojego ostatniego wpisu. Niesamowite - potrafiłam tak długo się powstrzymać J. Jednak dzisiejszy dzień przyniósł mi dwie miłe niespodzianki, o których postanowiłam napisać. Uzyskałam kolejny dowód, że mój blog jest potrzebny, że kogoś inspiruje. Otrzymałam maila od organizatorów programu Mistrzów Kodowania, w którym szczególnie ucieszyło mnie zdanie, że "Dzięki temu (prowadzeniu bloga) informacje o programie Mistrzowie Kodowania i dobre praktyki edukacyjne rozpowszechniają się i trafiają do coraz większej liczby osób". Hurra! O to właśnie chodziło. Okazało się także, że moja wakacyjna tablica wzbudza większe zainteresowanie, niż mogłabym przypuszczać (jakoś mało osób decyduje się na zostawienie śladu swojej obecności tam, co w sumie wytłumaczyłam sobie popularnością facebookowych wpisów J). Notatka o korkowej tablicy z mojego bloga znalazła się na portalu Mistrzów. Po raz pierwszy ktoś poprosił mnie też mailowo o instrukcje do jej założenia. Oczywiście odpisałam, ale...pomyślałam sobie, że pewnie innym też przyda się wyjaśnienie. Otóż jest to plansza z learningapps. Należy utworzyć konto, kliknąć "Tworzenie aplikacji", przesunąć strzałkami, aż pojawi się "Plansza", kliknąć niebieski napis "Tworzenie aplikacji" i...do dzieła. I tutaj kolejne wyjaśnienie. Z learningapps korzystam, "moje" dzieci też. Mimo to "uzależniona" od kursów etwinning zapisałam się również na ten o LA. Warto było. Prowadzący korzystał z tablicy (dzięki, Marku). Pierwsze zadanie było natomiast w jeszcze innej odmianie LA, równie ciekawej, ale o tym w następnym odcinku J.


A tak a propos inspiracji. 3 i 4 lipca odbyła się kolejna KONFERENCJA INNOWACYJNYCH NAUCZYCIELI I EDUKATORÓW "INSPIR@CJE 2014 – JAK UCZYNIĆ POLSKĄ SZKOŁĘ JESZCZE LEPSZĄ?". Nie natrafiłam jeszcze na filmowe relacje z tego wydarzenia (jak w zeszłym roku, kiedy to w poście "Inspiracje 2013" zlinkowałam filmiki edukacyjne), ale można obejrzeć filmik zaprezentowny podczas konferencji. Na razie inspiracją są dla mnie obiekty spotykane na drodze moich rowerowych wycieczek J.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz