- polskie dzieci nie potrafią korzystać z pełni możliwości oferowanych przez internet, nie mają na jego temat rozbudowanej wiedzy, a ich kompetencje komunikacyjne są niewielkie
- niewielu z nich wnika w sposoby zabezpieczania się przed użytkownikami, którzy mogą zrobić im krzywdę, często nie uświadamiają sobie zagrożeń, jakie na nich czyhają, nie bronią sie przed niebezpieczeństwami
- nie potrafią korzystać z zaawansowanych funkcji wyszukiwarek
- bezkrytycznie przyjmują zamieszczone w internecie informacje
- nie radzą sobie z odróżnieniem merytorycznej treści od reklamy czy promocji
- nie mają zbyt rozległej wiedzy w kwestii praw autorskich
Podsumowując, autorzy raportu uważają, że "Nie wystarczy skupienie się tylko na używaniu samych narzędzi multimedialnych, takich jak projektory czy tablice multimedialne. Należy tak zorganizować środowisko edukacyjne, by internet stał się jego integralną częścią”.
(http://www.dzieci-sieci.pl/)
http://mashup.ikm.gda.pl/.
(http://www.dzieci-sieci.pl/)
http://mashup.ikm.gda.pl/.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz