czwartek, 22 września 2016

Edu Moc

We wczorajszym poście pisałam o webinarach skierowanych do osób zarejestrowanych w IV edycji Mistrzów Kodowania. Na czwartkowe comiesięczne webinary Superbelfrów rejestrować się nie trzeba. W ubiegły czwartek i ja w końcu zmobilizowałam się do uczestnictwa. W sumie raczej zostałam zmobilizowana przez Martę Florkiewicz-Borkowską, członkinię Superbelfrów i moją koleżankę z programu "Cybernauci na start". I...było warto! Co prawda wszystkie webinary można obejrzeć wchodząc na stronę Superbelfrów w dziale webinaria, ale nie ma to, jak uczestnictwo na żywo. Wracając do ostatniego spotkania. Było ono pierwszym z nowego cyklu - Zamiast kserówki. Prowadząca, Joanna Apanasewicz, jest jedną z autorek bloga o takiej samej nazwie. Uczy w klasach I-III w "Małej Szkole" w Koninie Żagańskim. Podczas webinarium opowiadała, jak w prosty sposób założyć szkolne kółko naukowe. "Podczas spotkania uczestnicy nie tylko mieli okazję zaczerpnąć inspiracji do zajęć, lecz również własnoręcznie skonstruować proste ale bardzo efektowne pomoce naukowe, wziąć udział w aktywizujących grach i ćwiczeniach online oraz śledzić eksperymenty prowadzone na żywo przez prelegentkę." Przekonaliśmy się, że faktycznie- tak jak w tytule-  eksperymentowanie jest proste i tanie. Oprócz widowiskowych pokazów, z użyciem powszechnie dostępnych przedmiotów i materiałów- butelek, mąki, balona, papieru, itp. otrzymaliśmy namiary na super strony, na które polecam zajrzeć! Szczególnie wciągnęła mnie https://littlealchemy.com/. W pewnym sensie przypominała mi bardziej zaawansowany program - powder.exe, który poznałam kilka lat temu dzięki mojemu uczniowi - Szymonowi. Tam też miesza się różne substancje i ogląda efekty. Na youtube jest mnóstwo tutoriali, ukazujących np. jak zbudować laser. Super zabawa, a do tego nauka programowania. W sumie przecież każdy eksperyment to programowanie :-).
Na koniec perełka. 1 października 2016 od 09:00 – 21:00, czyli 12 godzin, będzie miała miejsce konferencja w Internecie, złożona z szeregu równocześnie odbywających się webinariów – (wideokonferencji),  spotkań, warsztatów i wykładów - Edu Moc Online 2016. Została przygotowana przez nauczycieli z myślą o nauczycielach. Prelegentami będą też specjaliści z dziedzin związanych z edukacją, pracownicy naukowi uniwersytetów oraz gość specjalny Thomas Strasser z Austrii –  profesor metodyki nauczania języków obcych oraz nauczania z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
Niestety rejestracja na wydarzenie została już zakończona, chociaż ja zdążyłam się zapisać :-). Innym przyjdzie oglądać webinary po czasie. Aby wszystko poszło gładko, dzisiejszy webinar to test "pokoju 1000". Może w nim wziąć udział każdy. Superbelfrzy zapraszają wszystkich chętnych i zainteresowanych tematem wykorzystania TIK na zajęciach języków obcych!

*Agnieszka Bilska, Eksperymentowanie jest łatwe i tanie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz