
W naszej szkole realizujemy tematykę związaną z wprowadzeniem w szkole innowacji pedagogicznej dotyczącej programowania. Oprócz kodowania offline np. na macie, z wykorzystaniem kubeczków, itd. dzieci programują przy użyciu różnorakich paltform i sprzętu. Korzystają przy tym z
materiałów Mistrzów Kodowania (kodują głównie w scratchu) oraz stron, umożliwiających naukę kodowania np.
code.org,
kodable.com i innych. Podczas Godziny Kodowania, która przypadła w tym roku w zeszłym tygodniu wykorzystaliśmy też stronę firmy Google, która umożliwiła
kodowanie ze świętym Mikołajem. Dzięki otrzymanemu od Miasta dofinansowaniu na zakup wyposażenia do „pracowni robotyki” wzbogaciliśmy się o roboty. Pierwsze pojawiły się ozoboty – maleńkie roboty, potrafiące rozpoznawać kolory i na nie odpowiednio reagować. Produkt firmy
EduSense otrzymał tytuł Zabawki Roku 2016 w kategorii Roboty. Pracując w grupach rysowaliśmy trasy dla ozobocików. Uwzględnialiśmy przy tym kody sterujące zmianą barwy, prędkości, kierunku, itd. W kolejnych dniach pojawiły się Scotti Go, będące połączeniem multimedialnej aplikacji edukacyjnej na urządzenia mobilne i realnych klocków do sterowania bohaterem. Przed weekendem otrzymaliśmy makey makey - urządzenie, za pomocą którego można sterować komputerem i zainstalowanymi na nim programami przy użyciu dowolnego przedmiotu. Stworzyliśmy dziś instrumenty z owoców i perkusję z własnych ciał. Ostatnia dostawa to mBoty- programowalne roboty. Kolejne zajęcia zapowiadają się niezwykle ciekawie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz