Jak dojść do celu? Hmm. |
Może jednak przesunąć tego smoka? :-) |
Dzisiejszy dzień upłynął nam pod znakiem kodowania. Z racji majowych świąt pierwszaki skupiły się na tematyce patriotycznej - kodowaliśmy Polskę. Dzieci rozmawiały o symbolach narodowych, kodowały na "macie" drogę do nich, dzieliły nazwy na głoski i sylaby, porównywały ilość, mówiły o pisowni. Później utworzyliśmy kontur Polski i dodaliśmy "wyznaczniki"-góry i morze. Mówiliśmy o kolorach na mapie. Dzieci zastanawiały się, co jeszcze można dołożyć i tak pojawiła się Wisła. Opisywaliśmy jej bieg (skąd-dokąd), szacowaliśmy odległość (pokaż, jaka byłaby najkrótsza droga), mówiliśmy o miastach leżących nad królową polskich rzek i ich symbolach. Przy okazji poćwiczyliśmy kierunki, określania dotyczące położenia przedmiotów względem siebie i...rozkład liczby na składniki (zabrakło nam kodujących strzałek i "całych " liczb). Na następnych zajęciach mamy planie "podróż" ozobota po Polsce, połączoną ze zwiedzaniem niektórych miast, pływaniem po Wiśle, itd.
Dojedzie-nie dojedzie, zakręci-nie zakręci. Oto jest pytanie :-) |
Po południu przyszła pora na programowanie mbotów. Członkowie kółka programistycznego trenowali m.in. wspólny robotyczny taniec.
Dzień spędzony na kodowaniu utwierdził w nas przekonanie, że WARTO PROGRAMOWAĆ. Niektóre z dzisiejszych aktywności miały przypadkowych widzów- innych uczniów, nauczycieli i rodziców. To dla nich już wkrótce - 20 maja, podczas Festynu Rodzinnego - zostaną zorganizowane warsztaty robotyki. Zapraszamy!
Świetnie, że dzieci coraz częściej mają do czynienia z kodowaniem, widać, że sprawia im to sporo przyjemności :)
OdpowiedzUsuńNauczycielom też :-)
Usuń