poniedziałek, 28 października 2019

Technologia/Microsoft integruje



We wrześniu jeden z moich postów dotyczył przyznania najbardziej wyróżniającym się edukatorom tytułu Microsoft Innovative Educator Experts. Jest to super inicjatywa pomagająca tworzyć globalną społeczność, dzielącą się pomysłami, testującą nowe podejścia do edukacji, które uwzględnia aplikacje i propozycje od firmy Microsoft. Wymiana doświadczeń odbywa się wielotorowo, o czym też było w poście. Jednym z nich jest Konferencja Polish E2 Education Exchange. Tegoroczna przeszła już do historii. Różniła się od poprzednich wyjątkowo dużą liczbą uczestników. W miniony piątek i sobotę (25-26.10) w Warszawie spotkało się ich aż 140. Pierwszy dzień spędziliśmy w siedzibie Microsoftu.  Pierwszy z modułów dotyczył najnowszych technologii Microsoft dla edukacji (Co nas czeka w programie MIEE w tym roku szkolnym). Muszę przyznać, że propozycji było mnóstwo i wiele z nich zasługuje na osobny post. Nim jednak go napisze możecie zerknąć na blog edukacyjny Microsoftu i poczytać m.in. o:
  • Minecraft: Education Edition- nowości dotyczą pomocy uczniom w czytaniu i dekodowaniu tekstu w grze, 
  • Educator Center (MEC), 
  • Flipgrid- jedna z moich ulubionych aplikacji, w której nowością jest m.in. możliwość oglądania filmów w rozszerzonej rzeczywistości za pomocą FlipgridAR, 
  • AI w matematyce…
…i wielu innych ciekawostkach.

Aktualizacje dotyczą również podstawowych aplikacji- Worda Excela i PowerPointa, które zyskały nową funkcję graficzną przydatną podczas pracy nad diagramami i modelami i automatyczne przechowywanie dokumentów  utworzonych w tych programach na OneDrive.
Na blogu edukacyjnym istnieje też możliwość obejrzenia 90-sekundowych filmików instruktażowych. Z kolei Microsoft Educator Center udostępnia kursy pomocne w korzystaniu z narzędzi Microsoft, rozwijaniu nowych umiejętności i wykorzystywaniu istniejącej wiedzy.
Wracając do konferencji – po sporej dawce wiedzy przyszłą pora na prezentacje kilku nauczycieli, którzy przedstawili sposób pracy z wybranymi narzędziami Microsoftu m.in. Teamsami, Skype’em, Minecraftem. Spotkanie w siedzibie Microsoftu zakończyło się zachętą do aktywności i korzystania z technologii firmy, a mianowicie pokazem z pobytu zwycięzców konkursu TechPill Challenge w Paryżu.
Drugi dzień był sprawdzianem naszych umiejętności: empatii, kompetencji technicznych, kreatywności, myślenia krytycznego i projektowego, współpracy, elastyczności poznawczej i...nadawania sensu. Pracowaliśmy w kilkuosobowych zespołach, "zaliczając" kolejne stacje przygotowane przez ekipę z Centralnego Domu Technologii, wspaniałej placówki nastawionej na rozwój kompetencji przyszłości. Tym, którzy nie byli, zachęcam do wizyty w CDT. Nie pożałujecie! Cudowne przestrzenie, wyposażone w wytwory najnowszej technologii: okulary VR, roboty wszelakiej maści, wózki inwalidzkie dla aktywnych drukowane w 3D, same drukarki 3D, bezzałogowe platformy latające i wiele innych cudów (wykaz na końcu posta). Dużą część stanowiły systemy kontrolujące nasze zdrowie, wzmacniające poczucie bezpieczeństwa poprzez możliwość przesyłania wyników i uzyskania informacji zwrotnej lub wezwania pomocy.
Sporą sensację wzbudzał musicon- maszyna w formie pozytywki, pozwalająca zaprogramować dowolną melodię.
Wykonane przez grupy zadania dokumentowano na Teamsach (o których pisałam tutaj) i na Flipgridzie (o którym nie pisałam, ale napiszę, bo warto!) Odkrycia tej aplikacji dokonałam dzięki dwóm Asiom- Krzemińskiej i Waszkowskiej, które wymyśliły i zrealizowały projekt etwinningowy "Tropiciele murali". Moim uczniom przyniósł on wiele radości.  Z kolei Teamsy- produkt Microsoftu, który jest częścią office 365- placówki edukacyjne mogą uzyskać za darmo. Polecam zadbać o uzyskanie licencji (0 zł), gdyż platforma niesamowicie ułatwia pracę- zarówno w zakresie komunikacji, współpracy, realizacji zadań, prezentacji materiałów, itd.
Z Teamsami, wykorzystanymi w niesamowicie rozbudowany sposób, zetknęłam się w ramach przygotowań do #MSFTEduChat- jako host polskiego kanału. Do tego doszła praca z OneNote i mnóstwo materiałów dostępnych dla każdego uprawnionego, tworzonych przez cały międzynarodowy zespół ludzi. Coś pięknego! Polecam pracę z tą aplikacją!
Moi uczniowie wykorzystują OneNote jako cyfrowy zeszyt- niektórzy do wszystkich przedmiotów- włączając religię :-)
Wracając do konferencji- cóż, przygoda trwała...zbyt krótko :-) Zachęcam do jej przeżycia w przyszłym roku- wszystkich, którzy pragną edukacji lepszej, nowoczesnej, zwracającej uwagę na relacje, na rozwój kompetencji, nie tylko technicznych, ale też miękkich. Jak tego dokonać? To proste! Wystarczy wejść na stronę, poczytać o warunkach, zdobyć określoną liczbę punktów, "zaliczając" kursy, potem tylko stworzyć prezentację odpowiadając na kilka pytań, przesłać i...czekać na wyniki. Po zostaniu MIEE w odpowiednim czasie wysłać zgłoszenie na konferencję i liczyć na pozytywny odzew. Czego wam wszystkim (i sobie) w następnym roku życzę :-)

Prototypy innowacyjnych produktów i projektów badawczych w przestrzeni wystawowej CDT:
Cosmotech 3D- drukowane w 3D wózki
Punkt diagnostyczny COMARCH
Medicalgorytmics- Pocketecg- diagnostyka arytmii rytmu serca
Sidly care- opaska telemedyczna
Remmedvr- leczenie zeza z użyciem wirtualnej rzeczywistości
Spartaqs- bezzałogowe platformy latające
Skribots- drukowany system robotyczny
SKRIWARE- ekosystem edukacyjny
Lofi robot
Photon- interaktywny robot edukacyjny
Easy robots- inteligentna automatyzacja pracy
Estimote- minilokalizatory
IURO- interaktywna głowa robota
Żabka- inteligentna kasa sekundowa
Musicon
Skaner SMARTTECH3D UNIVERSE

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz