środa, 16 czerwca 2021

Granie na ekranie


dr Maciej Dębski z  FUNDACJA DBAM O MÓJ Z@SIĘG
Dobiega końca cykl szkoleń dotyczących problemowego używania gier cyfrowych przez młodzież. Organizatorzy akcji - Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej oraz partner merytoryczny - FUNDACJA DBAM O MÓJ Z@SIĘG - zadbali kompleksowo o wszystkie grupy osób, przekazując wiedzę zarówno uczniom, jak i nauczycielom i rodzicom. Podczas onlinowych spotkań prowadzący poruszyli temat nadużywania gier, ale i ukazali pozytywy, mówiąc o odpowiedzialnym z nich korzystaniu. „Potrzebna jest edukacja oparta na realnej wiedzy o zachowaniach growych dzieci i młodzieży w Polsce”. Tę realną wiedzę stanowiły kryteria diagnostyczne zaburzenia grania w gry cyfrowe:

  • Zaabsorbowanie lub obsesja na punkcie gier internetowych.
  • Objawy odstawienne, gdy osoba nie gra w gry internetowe.
  • Zwiększenie tolerancji.
  • Próby powstrzymywania się lub ograniczania grania kończą się niepowodzeniem
  • Utrata zainteresowania innymi aktywnościami życiowymi, takimi jak hobby.
  • Nadużywanie gier internetowych, nawet wiedząc jak bardzo negatywnie wpływają one na daną osobę.
  • Kłamanie innym na temat czasu spędzonego na graniu w gry internetowe.
  • Używanie gier internetowych w celu złagodzenia niepokoju lub poczucia winy – jest to sposób na ucieczkę.
  • Utrata lub narażenie na stratę związku lub okazji na związek z inną osobą ze względu na gry internetowe.
  • Imersja.*

Uczestnicy szkolenia zapoznali się też z wybranymi wynikami ogólnopolskiego badania „Granie na Ekranie”, otrzymali propozycję wartościowych publikacji oraz rady – „Co możemy i powinniśmy wprowadzić w domu” w kontekście grania w gry. Więcej informacji na stronie projektu "Granie na ekranie". Infografiki opracowane przez na potrzeby projektu.

*Źródło – materiały ze szkolenia FUNDACJI DBAM O MÓJ Z@SIĘG

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz