- Zaabsorbowanie lub obsesja na punkcie gier internetowych.
- Objawy odstawienne, gdy osoba nie gra w gry internetowe.
- Zwiększenie tolerancji.
- Próby powstrzymywania się lub ograniczania grania kończą się niepowodzeniem
- Utrata zainteresowania innymi aktywnościami życiowymi, takimi jak hobby.
- Nadużywanie gier internetowych, nawet wiedząc jak bardzo negatywnie wpływają one na daną osobę.
- Kłamanie innym na temat czasu spędzonego na graniu w gry internetowe.
- Używanie gier internetowych w celu złagodzenia niepokoju lub poczucia winy – jest to sposób na ucieczkę.
- Utrata lub narażenie na stratę związku lub okazji na związek z inną osobą ze względu na gry internetowe.
- Imersja.*
Uczestnicy szkolenia zapoznali się też z wybranymi wynikami ogólnopolskiego badania „Granie na Ekranie”, otrzymali propozycję wartościowych publikacji oraz rady – „Co możemy i powinniśmy wprowadzić w domu” w kontekście grania w gry. Więcej informacji na stronie projektu "Granie na ekranie". Infografiki opracowane przez na potrzeby projektu.
*Źródło – materiały ze szkolenia FUNDACJI DBAM O MÓJ Z@SIĘG
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz