czwartek, 16 grudnia 2021

Kompetencje przyszłości a święta

Dziś 100 osób zasłużonych w dziedzinie szerszenia technologii cyfrowej w Polsce otrzymało maile o  akceptacji Kapituły. Takich osób jest w naszym kraju zdecydowanie więcej. Wśród nich znajduje się olbrzymie grono nauczycieli - zarówno spośród, jak i spoza grupy Superbelfrów. Mnie też nakręca technologia. Do tego stopnia, że poprzez czwartą nominację stałam się członkinią Honorowej Listy 100. To daje mi power do dalszych działań, sprawia, że chce mi się "kombinować", aby przybliżać moim uczniom wiedzę, wyposażać w umiejętności, szczególnie dotyczące kompetencji przyszłości. Jestem dumna z "moich dzieci". Chociażby z efektów ich pracy podczas zdalnej plastyki (tak - uczę też tego przedmiotu). Czwartoklasiści działali w generatorze kodów, po czym przesyłali prace jako załączniki na maila. Dzięki temu, oprócz twórczej ekspresji, ćwiczyli dodatkowo umiejętności matematyczne i informatyczne. Kompleksowe kształcenie kompetencji przyszłości 🙂

Tematyka świąteczna przewijała się nam na każdych zajęciach, na wszystkich poziomach. Uprzedzę pytanie - nie, w tym roku nie miałam osób, które nie obchodzą świąt. Klasy 7 tworzyły świąteczną stronę w HTML-u, klasy 8 pracowały w Pythonie, wykorzystując cudowny padlet Szymona Wałowskiego (tworzyli na Replit i udostępniali swoje dzieła). Młodsze dzieci (klasy 5-6) tworzyły animowane kartki w scratchu i dodawały je do świątecznego studia. Podobnie pracowali członkowie kółka programistycznego prowadzonego w ramach Centrum Mistrzostwa Informatycznego. Czując świąteczny nastrój rozwijaliśmy kreatywność i wyzwalaliśmy spore emocje. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz