czwartek, 26 maja 2022

Minecraft Education Edition i mapa 5-klasisty

Maniaczę :-) Nie wiem, czy takie słowo jeszcze funkcjonuje więc przetłumaczę – „rzuciłam się” na Minecrafta. Już w 2014 roku pisałam na blogu o jego edukacyjnej mocy. Jednak wtedy nie miałam jeszcze konta w Office 365, co później umożliwiło mi korzystanie z Minecraft Education Edition.
W międzyczasie obserwowałam moich uczniów, którzy z pasją oddawali się budowaniu z klocków – robili to mega sprawnie. W 2020 roku w czasie pandemii Microsoft umożliwił szkołom korzystanie z MEE za darmo przez dłuższy czas. Wtedy to moi wychowankowie wzięli udział w konkursie na wymarzoną szkołę. Byłam pod wrażeniem ich dzieł. Do tego stopnia, że na podsumowanie zaprosiłam Anetę Kapicę - Managera Programu Microsoft dla Edukacji.
Dzieciaki tak się wkręciły, ze cyklicznie dopytywały mnie, kiedy będą następne konkursy. Doczekali się! Librus, razem z firmą Microsoft i przy wsparciu Cyfrowego Dialogu, zaproponował współzawodnictwo polegające na stworzeniu Super STEAMa oraz poradnik ciekawej nauki. Dla postaci przygotowano specjalną przestrzeń, w krainie Laboratorium Przyszłości. Rozstrzygnięcia konkursu już 1 czerwca o godzinie 18:00. Na wydarzenie zaprasza m.in. Barbara Dubiecka-Kruk - autorka zadań do części matematycznej mapy 5-klasisty*, która była prelegentką na spotkaniu zorganizowanym przez Legalna Marta. Zaprezentowała ona MMM, czyli Matematyczną Moc Minecrafta. Mówiła o wpływie Minecrafta na naukę matematyki i o jego zaletach.

*Budowniczymi całej mapy 5-klasisty była Ania Jędryczko (również autorką zadań do części polonistycznej) oraz Sławek Baturo, a zadania dostarczyły również: Edyta Borowicz-Czuchryta (język angielski), Joanna Gadomska (biologia), Jolanta Majkowska (historia), Anna Grzybowska (geografia)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz