czwartek, 11 września 2014

Gamifikacja w Lekcjach Przedsiębiorczości

Pojęcie gamifikacji po raz pierwszy pojawiło się w jednym z moich postów wiosną zeszłego roku, kiedy to pisałam o grach w edukacji. Wspomniałam wówczas, że zwolenniczką gier w szkole jest Agnieszka Bilska, nauczycielka z Gliwic, twórczyni facebookowej strony GamifikacjaEdu. Na wykorzystaniu gamifikacji w edukacji opiera się też innowacyjny projekt Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER pod nazwą "Lekcje przedsiębiorczości". Jego pilotaz ruszy niebawem. Zaangażowanych w niego będzie 10 pedagogów z sześciu trójmiejskich szkół, którzy swoim uczniom - gimnazjalistom i licealistom - będą przkazywać wiedzę i ksztaltować kompetencje w oparciu o bloki tematyczne uwględniające podstawę programową lekcji przedsiębiorczości. Nauczyciele i ich podopieczni będą mogli prowadzić gamifikację dzięki platformie online, której start już wkrótce. Myślę, że warto śledzić ich poczynania, tym bardziej że bloki programowe są gamifikowane przez prof. dr hab. Joannę Mytnik Ejsmont z Wydziału Biologii Uniwersytetu Gdańskiego oraz Annę Rogala, psycholożkę i członkinię Polskiego Towarzystwa Badania Gier, która praktykuje metodę gamifikacji na zajęciach ze swoimi studentami. Warto obejrzeć jej zeszłoroczne wystąpienie podczas TEDxGdańsk.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz