czwartek, 2 września 2021

Trzymamy kciuki za Edukację

autor: Innviertlerin, pixabay.com
Początek roku szkolnego. Wracam do rzeczywistości. Chcę wierzyć, że dla edukacji - i nie tylko - będzie ona lepsza. Mam ku temu podstawy. Wygrana Dawida Łasińskiego na Gali Twórców 2021, o czym pisałam w poście, oraz olbrzymi sukces Babki od histy - Agnieszki Jankowskiej-Maik, która została uhonorowana Medalem Wolności Słowa. Do czasu zjazdu influencerów, Agę znałam tylko z internetu - mimo, że pochodzi z mojego rodzinnego miasta i prawie od roku jest w gronie Superbelfrów. Wiedziałam o jej działalności, że angażuje się w akcje społeczne, że walczy o lepsze jutro dla uczniów, że prowadzi zajęcia antydyskryminacyjne i zdarza się, że ponosi z tego powodu konsekwencje. Konieczność działania wynika z faktu, że - jak mówi - "Edukację postrzegam nie tylko jako 45-minutową lekcję, ale jako naukę zaangażowania obywatelskiego, kształtowania postaw, rozwijania umiejętności samodzielnego myślenia". Agnieszka twierdzi - "Zawsze będę przekazywać uczniom prawdę, uczyć ich interpretowania i krytycznego spojrzenia na historię.". Aby jednak efekty były zadowalające należy "skupić się na relacjach.(gdyż) Edukacja jest relacją, a młodzi ludzie chętniej uczą się od osób, które lubią i szanują." 

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku Szkolnym!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz