poniedziałek, 30 sierpnia 2021

Let's PLAY!

Na konferencję online dla nauczycieli Let’s PLAY! trafiłam przypadkiem, dopiero w drugim dniu. Tematem gier w edukacji i grywalizacji interesuję się od wielu lat - od czasu, gdy uczestniczyłam w kursie European Schoolnet Academy - Games in Schools. Razem z Agnieszką Bilską i nauczycielami z Europy dzieliliśmy się swoim doświadczeniem na temat rożnego rodzaju platform, uatrakcyjniających naukę. Później wdrażałam nowe pomysły w życie, jednocześnie doszkalając się na różnego rodzaju spotkaniach, konferencjach oraz tworzyłam nowe treści na blog (zestawienie postów na końcu wpisu). Nie przeoczyłam też projektu badawczo-edukacyjnego „Granie na Ekranie”, którego organizatorem jest Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej, a  partnerem merytorycznym Fundacja Dbam o Mój Zasięg. Właśnie ukazał się raport dotyczący badań przeprowadzonych w latach 2020-2021 na próbie ponad 35 tysięcy uczniów. Opracowanie porusza  treści "zachowań growych dzieci i młodzieży":

  • #1. Formy spędzania czasu wolnego.
  • #2. Wzory grania w gry cyfrowe.
  • #3. Korzyści wynikające z grania w gry cyfrowe.
  • #4. Negatywne konsekwencje korzystania z gier.
  • #5. Problemowe używanie gier cyfrowych.
  • #6. Zaangażowanie rodziców w świat gier.
  • #7. Zaangażowanie uczniów w świat gier cyfrowych.
  • #8. Nowe technologie w dzieciństwie

Zachęcam do zapoznania się z raportem. Niezwykle ciekawy, w dzisiejszym świecie wręcz obowiązkowy.
Wracając do konferencji Let's PLAY! Przez dwa dni eksperci z Polski i Norwegii (było tłumaczenie) przekazywali wiedzę na temat game based learningu i grywalizacji, czasami angażując uczestników w rywalizację. Cały program można przejrzeć tutaj.
Sami widzicie, że tematyka mega ciekawa. Szkoda, ze treści nie do późniejszego odtworzenia - spotkania nie były nagrywane. A szkoda, gdyż moje uczestnictwo ograniczyło się do 2 godzin. Później skorzystałam z propozycji Fundacji Centrum Aktywności Twórczej - warsztatów z narzędzi do nauki programowania. Co prawda są mi znane i używam ich w pracy (Microsoft Education Edition, Code Combat, Kodu Game Lab), ale uznałam, że podejrzę i posłucham, co mają do powiedzenia inni. Tak a propos - wszystkie polecam na początek roku szkolnego, szczególnie że można założyć konto nauczycielskie i śledzić postępy (Code Combat). 
Nie pozostaje mi nic innego, jak wszystkim uczniom i nauczycielom życzyć udanego i owocnego roku szkolnego, który niebawem nadejdzie. Powodzenia! 

Linki do postów nt. gier:

Gry w edukacji

Granie na ekranie

I kto ma rację

Jeszcze raz o grach

Gry edukacyjne - gamifikacja - artykuł Agnieszki Bilskiej na blogu Superbelfrów

Konferencja DBI (od 17.40-18.05 "Co gry robią dzieciom? - dr Tomasz Rożek, autor bloga “Nauka - to lubię”)

Gry geograficzne (do pogrania :-) )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz