- wsparcie kompetencji cyfrowych dla konkretnie wymienionych grup (wysokiej klasy specjaliści, pracownicy sektora publicznego, w tym pracownicy administracji państwowej, służba zdrowia, nauczyciele, wykładowcy akademiccy)
- podjęcie szerokich działań w celu zwiększenia jakości i efektywności szkoleń realizowanych z funduszy unijnych
- do szkoleń z kompetencji cyfrowych dołożenie kształcenia kompetencji miękkich (motywacja, pokonywanie trudności i niechęci do zdobywania nowych umiejętności)
- opracowanie wytycznych - kto, w jaki sposób ma szkolić, co ma się przełożyć na wysoką jakość i efektywność szkoleń
- znalezienie powodów "zastoju" cyfrowego szkół (jeśli jest takowy) - pomoc w pokonywaniu barier
Podczas spotkania zapowiedziano też kolejną konferencję dotyczącą transformacji cyfrowej szkół i podano tematy do dyskusji m.in. OSE, ZPE, kształcenie nauczycieli, studentów pedagogiki, wyposażenie uczelni pedagogicznych, liderzy cyfrowej zmiany w szkole (kto)...
Na koniec wybrzmiały słowa, które wpewnym sensie mogą być apelem do nauczycieli "Technologia może wzmocnić świetne nauczanie, ale świetna technologia nie może zastąpić słabego nauczania". Czy nauczyciele podejmą to wyzwanie?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz