poniedziałek, 31 stycznia 2022

CDT i "Piątki dla nauczycieli"

Od kilku lat moja aktywność raz po raz ociera się o Centralny Dom Technologii – miejsce magiczne, opisane na Facebooku jako „przestrzeń edukacyjno-technologiczna dla wszystkich pokoleń”. Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, którego jako trener jestem cząstką, realizowało projekt o takiej samej nazwie – Centralny Dom Technologii. I chociaż sama nie prowadziłam zajęć w ramach tego przedsięwzięcia, miałam okazję zwiedzić wspaniałą przestrzeń wystawową, prezentującą najnowsze technologie. Doszło do tego przy okazji  Konferencji Microsoftu -  Polish E2 Education Exchange. O konferencji i wystawie dotyczącej innowacji, które najszybciej wpłyną na nasze życie, pisałam w poście z 2019r. Do CDT „wracałam” później, zarówno w sensie fizycznym, jak i poprzez różne powiązania – czy to z okazji szkoleń Fundacji Szkoła z Klasą (Asy Internetu), czy biorąc udział  w konkursie PFR (Polskiego Funduszu Rozwoju) – partnera strategicznego CDT, czy redagując w 2020r. materiały na stronę „Jak uczyć zdalnie”, mającą w szybki i bezproblemowy sposób pomóc w uzyskaniu wiedzy, jak poradzić sobie z lekcjami online. Do stworzenia bazy przyczyniło się wiele organizacji, a raczej osób je reprezentujących  – oprócz wymienionych wcześniej Cyfrowego Dialogu, CDT i FSzK, również Centrum Cyfrowe, CEO, Superbelfrzy, Katalyst Education
Teraz przyszła pora na „Piątki dla nauczycieli”. I chociaż moja wiedza jest w miarę rozległa, myślę, że warto skorzystać z bezpłatnej oferty placówki. Zawsze można się czegoś dowiedzieć, a jeśli nie, chociażby ugruntować wiedzę lub wymienić się doświadczeniami. Zajęcia są przeznaczone dla nauczycieli wszystkich poziomów kształcenia, w tym także szkół specjalnych. „Zdobędą (oni) wiedzę i umiejętności, które pomogą im w prowadzeniu efektywnej edukacji na odległość”. 
Ostatnie szkolenie poświęcone było tematyce FOMO i JOMO oraz ich wpływowi na rozwój psychospołeczny uczniów. Prowadząca  - Michalina Ignaciuk - przedstawiła definicje obu zjawisk, wyniki badań oraz objawy obu uzależnień. Po omówieniu „konsekwencji” FOMO uczestnicy zapoznali się z kolejną definicją (wiecie, co to phubbing?), a następnie charakterystyką okresu pandemii, jako etapu przeciążania informacyjnego i powodach angażowania się w świat online. Został też poruszony temat smartfona w szkole. Na koniec porady: jak zarządzać czasem ekranowym (efektywnie), jakie działania profilaktyczne podjąć w szkole i przykłady literatury.
Nie, nie będę opisywać szczegółowo treści szkolenia. Mam ku temu dwa powody, Pierwszy – chcę zachęcić do korzystania ze spotkań organizowanych przez CDT. Drugi – wszystkie informacje są zawarte na stronie prowadzącej - Michaliny Ignaciuk. Można też zajrzeć na jej kanał na YouTube. Kto chciałby jednak obejrzeć spotkanie, może to zrobić korzystając z kanału Centralnego Domu Technologii. Tam też inne propozycje szkoleniowe, pogrupowane w cykle: Cyfrowi Debiutanci, Komputer dla Cyfrowych Debiutantów, CDT czyli Codzienna Dawka Technologii, Przerwa z CDT (cykl realizowany od początku pandemii), Lekcje z CDT i Meetup ONLINE.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz