piątek, 11 lutego 2022

Bezpieczni w sieci

 
Spotkanie z autorem książki "Tajemnice sieci" - Adamem Wierzbickim
Mija tydzień, z racji DBI, szczególnie poświęcony kwestiom bezpieczeństwa. Skończyły się konferencje - m.in Safera i Asów Internetu, przybyło wiedzy. Pora na stosowanie jej w praktyce. Mimo, że problematyka cyberbezpieczeństwa nie jest mi obca - prowadziłam i prowadzę szkolenia, miałam swój epizod w ubiegłorocznej konferencji Asów (lekcja o sile w sieci), pogadałam o tym w podcaście Cyfrowego Dialogu - cały czas się dokształcam. Im więcej  - tym wydaje mi się, że za mało umiem. Mega szeroki temat, mega ważny i...niestety często lekceważony przez użytkowników sieci.
Internet to nie tylko zagrożenia, o czym podkreślaliśmy zawsze na szkoleniach, wskazując na rolę kreatywności. Jednak teraz patrząc na tą kreatywność, szczególnie DZIECI na TikToku, można być przerażonym. Dokąd ten świat zmierza, jak temu zaradzić? Dlatego "wałkuję" cyklicznie temat z uczniami, podrzucam RODZICOM ważne informacje i linki do szkoleń i...cieszę się, że mam już dorosłe dzieci. Współczuję im tylko, że kiedyś będą musiały się zmierzyć z wprowadzeniem w cyfrowy świat swoich pociech. Przypuszczam niestety, że będzie z tym coraz trudniej.
A teraz dwa nowe linków ("stare" macie w poście):

szczególnie polecam wystąpienie Natalii Hatalskiej "Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży online. Wyzwania przyszłości" (od 1:11)
I reklama - szkoleń prowadzonych przez Łukasza Gierka. Uczestniczyłam w jednym z nich -
„Cyber(nie)bezpieczeństwa w edukacji”- i byłam zachwycona.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz