- kompetencjach przyszłości - współpracy w zespole, kompetencjach cyfrowych i technicznych, analizowaniu danych, rozwiązywaniu złożonych problemów, kreatywności,
- lukach kompetencyjnych wśród różnych grup społecznych: studentów, uczniów, wykładowców, nauczycieli, managerów,
- wizji edukacji, zgodnie z którą wybór kierunku jest zautomatyzowany i w pełni odpowiada na potrzeby użytkownika, studia mają wypełnić luki kompetencyjne, edukacja nie jest bezpośrednio osadzona w konkretnym czasie i miejscu (dzięki rozwiązaniom chmurowym, internetowi rzeczy, VR),
- celu edukacji (wymienię tylko jeden z nich, licząc że resztę uzupełnicie sami, zaglądając do raportu lub nagrań) - wspierania innowacyjności i myślenia projektowego z focusem na dobro ludzi i ich otoczenie.
Spotkania konferencyjne odbywały się dwukrotnie w ciągu dnia - o 12.00 i 16.00. Uczestnicy mieli okazję dołączyć do prywatnej grupy na facebooku i przedyskutować wiele treści oraz podzielić się spostrzeżeniami i dobrymi praktykami. Dużo emocji wzbudzał Design Thinking - przypuszczam, że ściągnął na wydarzenie większość uczestników. Zresztą organizatorem konferencji była Ewa Tomczak, twórczyni strony facebookowej - Design Thinking w szkole: innowacje w kształceniu i usprawnienia w placówce oraz onlinowego kursu DT W EDUKACJI.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz