poniedziałek, 29 listopada 2021

Zgłoś się do Asów Internetu

Jak zmienić lekcje o bezpieczeństwie w internecie w przygodę? Wie o tym Fundacja Szkoła z Klasą, która - we współpracy z Google - kolejny rok organizuje bezpłatne szkolenia dla nauczycieli i edukatorów. Z racji pandemii - od października 2020 w formie zdalnej. Mam w tym swój udział i wspomnienie, które zostanie ze mną na zawsze. 10.03 w Poznaniu w Kukuczce (Szkoła Podstawowa nr 58) prowadziłam ostatnie szkolenie stacjonarne. Pod koniec warsztatów w placówce zaczęło się przygotowanie do dezynfekcji. Od następnego dnia szkoły w stolicy Wielkopolski zostały zamknięte, a ja zabrałam się za pisanie posta "Jak uczyć online", który w najbliższych dniach stał się hitem (liczba wyświetleń - ponad 7 tys.) 

Wracając do Asów. Celem programu jest wzmacnianie w dzieciach i nastolatkach wartości, które pomogą im uniknąć zagrożeń w sieci oraz wsparcie nauczycieli i nauczycielek w tym zakresie. Podczas cyklu trzech popołudniowych spotkań online trenerzy, znani z wielu innych programów związanych z edukacją cyfrową, m.in. Marta Florkiewicz - Borkowska, Krzysztof Jaworski, Joanna Apanasewicz (i ja ;-), przekazują wiedzę "asową" - wartości w necie, cyberbezpieczeństwo, TIK, Design Thinking - w sposób ciekawy i niezwykle przystępny, motywując edukatorów do pracy warsztatowej w grupach i dzielenia się swoimi doświadczeniami, m.in. z lekcji przeprowadzonej z uczniami. Tą wiedzę można cały czas uzupełniać, zarówno korzystając z bezpłatnych materiałów na stronie Asów (scenariusze, opowiadania Przemka Staronia o wartościach, emocjach i bezpieczeństwie w internecie, poradniki dla rodzin, itd.), jak i należąc do społeczności Asów. Na stronie Fundacji można z kolei przejrzeć zbiór zarejestrowanych spotkań "na każdy temat" (jest tam też "mój" fragment konferencji Asów nt. Siły)

Zachęcam do korzystania z materiałów Fundacji i zapisania się do programu Asów

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz