poniedziałek, 23 listopada 2020

Tablice online i nie tylko

Jak zaktywizować uczniów podczas zdalnych lekcji? To odwieczny problem, szczególnie wśród nauczycieli uczących starszą młodzież. Próbowali poradzić sobie z nim Dawid Łasiński – znany bardziej jako Pan Belfer - i Maciej Danieluk. W zorganizowanym przez nich spotkaniu uczestniczyły tłumy ludzi, spragnionych nowych informacji lecz również pragnących ugruntować swoją wiedzę. Prowadzący zdecydowali się zademonstrować/przypomnieć kilka narzędzi, m.in. tablice  online. Pisała już o nich Agnieszka Ogiegło na blogu Superbelfrów  - Tablice online – dla wymagających ścisłowców i nie tylko. Polecam artykuł, który zwalnia mnie z opisu narzędzi, tym bardziej, że znajdują się w nim również linki do tutoriali. Przy okazji, warto też zajrzeć na stronę Mentora i sprawdzić, „Co zachwyca uczniów na lekcji?”.

Wykaz polecanych na spotkaniu stron i narzędzi:
classroomscreen.com – rodzaj pulpitu, oferujący zestaw przydatnych narzędzi, które można wykorzystać w trakcie lekcji bez konieczności rejestracji konta: zegarek, timer, generator kodów QR, wskaźnik poziomu hałasu w klasie…
whiteboard.fi - darmowe narzędzie pomocnicze do pracy z klasą i jednocześnie świetny dodatek do webinarów lub innych szkoleń online. Nie wymaga rejestracji. Umożliwia tworzenie zajęć za pomocą kilku kliknięć i udostępnianie uczniom poprzez link. Nauczcyiel pisze zadanie na tablicy, a uczniowie udzielają odpowiedzi na swoich tablicach internetowych.
classflow.com - dynamiczny system prowadzenia lekcji bezpośrednio z poziomu konta Google Drive. Tworzenie i prezentowanie interaktywnych lekcji, ocenianie postępów uczniów i zachęcanie ich do współpracy podczas angażujących ćwiczeń.
quizizz.com- platforma internetowa dająca możliwość tworzenia własnych quizów oraz korzystania z już istniejących

A gdyby było wam mało filmów ;-) polecam kanał Pana Belfra na youtube.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz