piątek, 13 listopada 2020

TechSoup i nauka zdalna

Ponad tydzień temu odbyło się spotkanie online, zorganizowane przez TechSoup, fundację, której misją jest ułatwienie organizacjom społecznym dostępu do nowych technologii. Miałam okazję, wspólnie z Aleksandrą Czetrwertyńską - kierowniczką zespołu Otwartej Edukacji  w Centrum Cyfrowym, podzielić się swoim doświadczeniem dotyczącym nauki zdalnej i zasobów, które mogą ją ułatwić. Uczestnikami wydarzenia byli członkowie organizacji  społecznych, pozarządowych, pracownicy bibliotek i muzeów, którzy chcieli poszerzyć swoją wiedzę na temat najlepszych technologii potrzebnych do codziennej pracy. Nie zabrakło też nauczycieli z różnego typu szkół. Było mnóstwo pytań, m.in. jak pracować z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, jak przeprowadzić sprawne lekcje wychowawcze, jak prowadzić różnego typu zajęcia na różnych poziomach edukacji, w różnego typu placówkach. Podczas odpowiedzi bardzo pomogło mi doświadczenie nabyte podczas współpracy z Fundacją Szkołą z Klasą oraz Cyfrowy Dialog. Mogłam odwoływać się do stron z ich materiałami, ale nie tylko. Proponowałam zajrzeć na strony specjalistów, np. specjalni.pl (nowe technologie w szkołach specjalnych, blog prowadzony przez Zytę Czechowską i Jolę Majkowską), bycnauczycielem (lekcje wychowawcze, autorstwa Anny Konarzewskiej), otwarte zasaoby (blog Kamila Śliwowskiego). Bardzo cieszyła mnie aktywność uczestników i ich własne propozycje.
Wykaz zaproponowanych stron, łącznie z nagraniem spotkania, jest ogólnie dostępny na stronie fundacji

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz