piątek, 30 października 2020

Pierwszy tydzień zdalnej

Pierwszy tydzień onlinów za nami. Wrażenia? Pozytywne. Niektóre klasy 100% obecności. Wśród nich dwie czwarte! Pomogło niewątpliwie testowe łączenie z dziećmi i ich rodzicami. Aby praca była lekka, łatwa i przyjemna ;-) zebrałam doświadczenia i oczekiwania uczniów. Wyniki ankiety w skrócie.

W nauce zdalnej uczniom pomogło: dobry internet, dobry sprzęt, systematyczne odrabianie prac, nauczyciele, dostęp do większej wiedzy, różne źródła wiedzy , umiejętności obsługi komputera, swobodne rozmowy z nauczycielami ( co słychać, co robimy), możliwość robienia notatek w Wordzie, grupa klasowa, rodzice, mniej stresu, lepsze rozplanowanie, większa swoboda - wszystko można sobie rozłożyć w czasie, poradniki na youtube, filmy edukacyjne,  łatwy, bardzo dobry i szybki kontakt z nauczycielami, duża chęć pomocy z ich strony, tłumaczenie tematów przez nauczycieli, cisza i spokój, systematyczne powtórki, można obudzić się trochę później i nie iść do szkoły, możliwość rozwijania informatycznych umiejętności i poznawania platform, umiejętność wysyłania zadań, przyjaciele, większa ilość czasu po lekcjach, aby zrozumieć temat, mniej było zadawane i można było spędzać więcej czasu z rodziną, brak presji podczas nauki, mniej stresu, motywacja, kolorowe notatki, możliwość szybkiego wysyłania zadań , dobra platforma (kilkakrotnie wymieniane Teamsy)

W nauce zdalnej uczniom utrudniało/przeszkadzało: brak tłumaczenia wszystkich tematów, problemy techniczne, sprzętowe, czasami słaby internet, dużo różnych platform, na których mieliśmy pracować, problemy z dołączeniem do lekcji lub z wysyłaniem zadań domowych, problemy nauczycieli z łączeniem się do lekcji, , problemy związane z logowaniem, problemy zdrowotne (bolały mnie oczy, głowa), dużo rzeczy które mnie rozpraszały, nie mogłem się skupić (np. koty, młodszy brat ), to, że z niektórych przedmiotów nie było lekcji online, brak bezpośredniego kontaktu, utrudniony kontakt z innymi osobami, duża ilość zadań, czas na nie przeznaczony - np. tylko 15 minut na wysłanie, kamerki.

Pozostałe pytanie dotyczyły propozycji sprawdzania wiedzy, oceniania  i pomysłów, „co zrobić, aby nie zwariować” ;-) Dziękuję Dorocie za pomysł na ankietę. Myślę, że pozwoli mi ona lepiej dopasować onliny do potrzeb uczniów i zachować dobry kontakt. 

Jeśli bylibyście ciekawi, jak pracowali uczniowie z klas 4-8 z SP13 z Leszna, zajrzyjcie na stronę szkoły

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz