czwartek, 8 stycznia 2015

Podsumowanie w Inkubatorze Przedsiębiorczości STARTER

Inkubator Przedsiebiorczości STARTER zamieścił na facebooku krótkie podsumowanie ubiegłego roku. Wnioskuję z niego, że można zazdrościć miastu Gdańsk tak prężnie działającej organizacji. Wśród realizowanych projektów szczególny sentyment mam do trzech: CodeWeek in STARTER, Lekcje Przedsiębiorczości  oraz EDU Inspiracje. Zainteresowanie pierwszym z nich jest oczywiste – rok 2014 był dla mnie Rokiem Kodowania. Zaangażowałam się w projekt Mistrzowie Kodowania, bazującym na scratchu - wizualnym  języku programowania. Moją pasją i wiedzą dzieliłam się zarówno z uczniami, jak i nauczycielami. Czasami udało mi się też zainteresować scratchem rodziców.  W efekcie powstało wiele ciekawych prac, a moi najbardziej zaawansowani programistycznie uczniowie mieli możliwość odwiedzenia stolicy i uczestniczenia w Ogólnopolskim Przeglądzie Projektów Młodzieżowych oraz Festiwalu Projektów Mistrzów Kodowania. Niezapomniane przeżycie.

Jeśli chodzi o Lekcje Przedsiębiorczości oraz EDU Inspiracje „cyfrowi tubylcy” należą do patronów medialnych tych projektów. Już sam pomysł, aby poprzez gamifikację uczyć młodzież przedsiębiorczości, jest wart zauważenia, a co dopiero jego pełna rozmachu realizacja. Proponuję poczytać o kolejnych przedsięwzięciach związanych z projektem*. Mnie szczególnie zainteresowały Targi Przedsiębiorczości zorganizowane w Gimnazjum nr 8, szkole która we wrześniu zwyciężyła w Grze Miejskiej inaugurującej zgamifikowane Lekcje Przedsiębiorczości. Od razu przypomniał mi się OPPM. Obie imprezy gromadziły kreatywną, pełną pasji młodzież. „Dwoje uczniów: Michalina, młoda projektantka mody, i zajmujący się programowaniem Konrad, otrzymało nagrodę specjalną od STARTERA – zaproszenia na Gdańsk Business Week 2015!”. „Konradowi nieobce są najnowsze technologie. Programuje między innymi w Scratchu, zrobił kilka aplikacji skorelowanych ze smartfonami”. Pokrewna dusza J.
Na stronie Lekcji Przedsiębiorczości znajdziecie też videorelację z TEDx, konferencji, której celem jest popularyzacja "idei wartych rozpowszechniania". Dowiecie się z  niej, dlaczego warto uczyć dzieci przedsiębiorczości. Jeśli nie znacie angielskiego możecie skorzystać z tego linku.
Kto chciałby wejść do wirtualnego świata biznesu, może skorzystać z linku. Prowadzi on do gry, którą przetestowali uczniowie III i V Liceum ogólnokształcącego. Gracz wciela się w przedsiębiorcę rozwijającego swoją firmę dzięki odpowiedziom na kolejne pytania quizowe między innymi z ekonomii czy nowych technologii – a to wszystko w języku angielskim.Jak widzicie, w Gdańsku dzieje się wiele, a opisałam przecież tylko niewielki procent wszystkich działań. Można pewnie powiedzieć, że to miasto staje się centrum gamifikacji.  Już niedługo  odbędą się dwie imprezy z nią związane: drugie spotkanie z cyklu Edu Inspiracje (16 stycznia) oraz warsztaty z praktycznego wykorzystania gamifikacji (17-18 stycznia). Zapisy trwają.

*Targi Przedsiębiorczości w Gimnazjum nr 8

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz