czwartek, 22 stycznia 2015

Raport STARTERA

Jak wygląda portret dzisiejszego ucznia? Jakie ma plany na przyszłość? Czy szkoła zaspokaja jego potrzeby? Odpowiedzi na te pytania znajdziemy w najnowszym raporcie Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER. Wynika z niego m.in., że blisko połowa uczniów nie pozyskuje kompetencji w zakresie obsługi technologii w szkole, a lekcje informatyki są nieciekawe (deklaruje tak co 5 gimnazjalista lub licealista). "Uczniowie uczą się na nich rzeczy, które poznali wcześniej, uważają, że nie będą im one w przyszłości przydatne i nie lubią sposobu prowadzenia zajęć. Średnio co 10 badany uważa, że lekcje są zbyt teoretyczne. Dominują ci uczniowie, którzy na lekcjach informatyki się nudzą, bo powtarzają treści sobie dobrze znane, ale problem mają też ich mniej uzdolnione koleżanki i koledzy". Jak temu zaradzić? Widzę tylko jeden sposób - uczmy programować. Mistrzowie Kodowania nigdy się nie nudzą!

Z całym raportem STARTERA „Technologie i postawy przedsiębiorcze wśród młodzieży gdańskiej” możecie się zapoznac tutaj. Powstał on w ramach międzynarodowego projektu SoBaTo.
Równocześnie z premierą raportu rusza przygotowana przez STARTER edukacyjna gra SoBaTo, której pomysł zrodził się jeszcze w trakcie trwania TechnOlimpiady. Gra przeznaczona jest dla młodych osób, które chcą wcielić się w rolę przedsiębiorcy i rozpocząć swoją wirtualną przygodę z biznesem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz